dimecres, 19 de febrer del 2014

Experiències TIC a l'aula


Aquesta setmana hem estat veient com una bona organització a l’aula pot millorar molt el rendiment dels nostres estudiants, fins i tot parlant d’un aula TIC.
Es tendeix molt a organitzar l’aula com una normal, amb files de taules perpendiculars a la del professor, mirant cap a la PD o projector, i no és la més adequada. Ací teniu un exemple de mala col·locació:



L'organització dels ordinadors i el seu mobiliari caldria que fora amb forma de ferradura envoltant la classe. Així, el professor pot passejar-se per l'aula sense cap problema, mirant i ajudant als alumnes. Ací teniu dos exemples:




Recorde que quan anava a l’institut, a l’aula d’ordinadors estàvem asseguts en forma de ferradura i era molt còmode tant per al professor com per a nosaltres. Així que m’agradaria trobar-me aquesta organització.
Jo, soc de la especialitat de música i de fet, quan vaig treballar a un col·legi, vaig tindre que canviar l’organització de la classe perquè aquesta assignatura, moltes vegades és dinàmica i necessita que els alumnes s’alcen i caminen per l’aula. Dic açò perquè els professors quasi sempre estem restringits pel tema dels espais a les escoles i és gairebé un tema prou important que no sempre es té en mira.
A part de les aules d’informàtica, existeix la possibilitat de tindre a classe el “racó de l’ordinador”.
“Els racons ens permeten organitzar l’aula de diverses formes:
-De manera individual: es reforça l’autonomia i responsabilitat de l’alumne.
-Per parelles: comparteixen coneixements i han de posar-se d’acord en les tasques.”
Encara que açò comportaria una forma de treballar distinta a la habitual, amb torns per a tindre l’ordinador, fent diferents tasques cada grup, etc.
Jo, personalment, no he vist aquesta eina de treball als col·legis on he treballat.

Per finalitzar, vull recomanar-vos una experiència educativa que ha dut a terme l'Escola Montseny de Breda a 2on de Primària mitjançant el treball per projectes.



Tracta sobre les plantes i durarà mig trimestre.

Potser afegiria com a possible activitat (ocuparia una sessió) anar d'excursió a la serra i que veguen que segons la terra on naixen les plantes, hi trobem diferents tipus amb diversos grossors, altura, etc. Podrien agafar mostres i a classe fer un mural am elles posant els seus noms i característiques (havent-les estudiat prèviament buscant-les a l'ordinador amb l'orientació del professor).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada